Meny

Poststrejken och fakturor


Bästa kund,

En poststrejk har börjat idag på måndag 11.11.2019. Detta betyder att utdelningen av en del av våra kunders fakturor kan försenas.

Postutdelningen sköts på våra områden av flera olika utdelningsbolag varför en del post trots strejken torde komma fram som normalt. Om du har möjlighet att ta i bruk e-faktura så är det även ett sätt på vilket man i framtiden kan försäkra sig om att postgången går smidigare. Kontakta din egen bank i fall du önskar ta i bruk e-faktura. En stor del av våra kunder har redan tagit i bruk e-faktura och dessa kunder berörs därmed inte av en eventuell poststrejk, utan e-fakturan kommer som normalt till nätbanken för godkännande.

Om du på grund av strejken inte har fått din faktura under vecka 47 så ber vi dig vänligen kontakta vår kundbetjäning. Betalningstiden kan förlängas om posten har varit utdelare av fakturan.

 

Med vänlig hälsning,

Oy Herrfors Ab,
Kundbetjäning