Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.
Dessa cookies hjälper oss att mäta och optimera vår marknadsföring.
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan t.ex. vara föredraget språk eller regionen du befinner dig i.
För att förbättra vår hemsida samlar vi anonym information som är till för statistikföring och analyser. Med hjälp av dessa cookies kan vi t.ex föja med hur många besökare sidan har eller hur länge de stannat på sidan. Detta hjälper oss att skapa en bättre användarupplevelse.
Dessa cookies är nödvändiga för att sidan skall fungera korrekt.
Invigningsdagen samlade kunder, personal och samarbetspartner för att fira de nya, moderna lokalerna.
Den 11 september invigdes Herrfors och Herrfors Näts nya utrymmen i Ylivieska.
Herrfors vd Roger Holm och Herrfors Näts vd Kristian Finell presenterade de nya lokalerna för inbjudna gäster. I stället för den traditionella bandklippningen klippte Kristian en elnätskabel.
På eftermiddagen var dörrarna öppna för alla kunder, som fick möjlighet att bekanta sig med utrymmena och ta del av ett program för hela familjen. Det ordnades lotteri och skattjakt för barnen, och besökarna bjöds på grillkorv. Stämningen var varm och energifylld, och många passade på att diskutera både el och framtid med personalen på plats.
Invigningen blev ett tillfälle att inte bara visa upp nya lokaler, utan också att bekräfta de nära band som Herrforsbolagen har till Ylivieskaregionen.
Bildtext: Herrfors elförsäljningschef Kari Sipilä samt Herrfors Näts utvecklingschef Kari Vaara och kundansvarig Joonas Häkkilä är nöjda med de nya lokalerna.
Elli-roboten hjälper kunderna att ta i bruk e-faktura
Elli-roboten börjar ringa Herrfors kunder under vecka 44 för att hjälpa till med övergången till e-faktura. Om du inte svarar på det första försöket, ringer roboten två gånger, så att så många som möjligt får hjälp med att börja använda e-faktura. Syftet med samtalet är att underlätta för kunderna att ta i bruk e-faktura. Med
Herrfors förnyar elavtalsutbudet – en nyhet är spotprisavtal med möjlighet till prissäkring
Herrfors har förnyat sitt utbud av elavtal och erbjuder nu sina kunder tre alternativ: Stabil, Stabil+ och helt nya Spot+, ett spotprisavtal där kunden kan välja att säkra priset för en viss tid. Spot+ kombinerar spotprisets flexibilitet med möjlighet att skydda sig mot pristoppar. Kunden kan enkelt göra prissäkringar för valda månader via Herrfors webbplats
Från och med 1 oktober 2025 sätts elpriset på Nord Pool var 15:e minut i stället för varje timme som idag. Detta EU-krav möjliggör en mer exakt prissättning som bättre följer utbud och efterfrågan och underlättaranvändningen av förnybar energi, som sol- och vindkraft.Vad betyder det för dig: > Fingrids kundportal > Avtal > Nät >