Kundservice här hej!

Oavsett om du redan är kund hos oss eller bara funderar på att bli - tveka inte att ta kontakt med oss.

Telefonservice Jakobstad: må-fre kl 10-15 

Tel: (06) 781 5300

Köpmansgatan 10, 68600 Jakobstad

E-post: info@herrfors.fi

Felanmälan 24h


Telefonservice Ylivieska: må-fre kl 10-15

Tel: (08) 411 0400

Torikuja 3, 84100 Ylivieska

E-post: laskutus.yka@herrfors.fi

Felanmälan 24h

Samtalen till Herrfors kundtjänst spelas in för att garantera kvaliteten och för att lösa eventuella tvister.

Vanliga frågor

Tips på hur du avläser din elfaktura hittar du här. Läs mer om "Så avläser du din elfaktura"

Räkningarna du får av en annan elleverantör hänför sig till den el du använder. Från Herrfors får du räkningar för elöverföringen, det vill säga för att elen transporteras via elnätet fram till din bostad. Det beror på att du bor ett område där Herrfors äger elnätet. Det är alltid det distributionsbolag som innehar nätet som fakturerar för elöveringen.

Det kan du, ifall din årsförbrukning överstiger 6 000 kilowattimmar, eller om du väljer att ta e-fakturan i bruk.

Kontakta vår kundbetjäning på telefonnummer (06) 781 5300 (Jakobstad) / (08) 411 0401 (Ylivieska).
E-post: info@herrfors.fi

Alla elbolag som säljer till exempel vindkraftsel måste enligt lag kunna visa att bolaget faktiskt producerat eller anskaffat sådan el i samma mängd som man sålt den. En gång per år får du därför på din fakturas specifikationsdel en översikt över hur den el Herrfors säljer har producerats.

Om du lägger en anslutning i vila har du inte längre tillgång till el via den anslutningen, men den är fortfarande i kraft. Det betyder att du fortsättningsvis betalar anslutningens grundavgift och om du vill ta den i bruk går det enkelt mot en inkopplingsavgift. Om du säger upp ditt anslutningsavtal och senare vill ta anslutningen i bruk igen måste du göra ett nytt avtal.

Planerar du grävningsarbeten nära våra ledningar? Kontrollera området med oss först. Allt arbete intill spänningsförande jordkablar måste ske med stor varsamhet. Läs mera om hur du kommer vidare här.

Dokumentarkiv

Här hittar du allt dokumentmaterial gällande Herrfors. Ifall något saknas, tveka inte att kontakta vår kundtjänst.

Nyhet
26.11.2024

Herrfors har för sjätte året i rad placerat sig bland de tre bästa företagen i den årliga kundnöjdhetsundersökningen för elförsäljning

Läs mer
Kundmeddelande
1.11.2024

Uppdaterade elförsäljnings- och nättjänstvillkor från och med 1.12.2024

Läs mer
Evenemang
27.8.2024

Välkommen till Handelns Natt i Ylivieska 6.9.2024!

Läs mer
Evenemang
22.8.2024

Välkommen med på ett energiskt familjeevenemang med Herrfors och FF Jaro!

Läs mer
Kundmeddelande
31.7.2024

Den allmänna momssatsen stiger till 25,5 procent från och med den 1 september 2024

Läs mer
Evenemang
15.7.2024

Vi ses på Jakobs Dagar onsdagen den 24 juli 2024!

Läs mer

Inga lediga tjänster för tillfället, men du kan ändå skicka in en öppen ansökan!

E-tjänster

Uträtta dina ärenden snabbt och enkelt då det passar dig. Med hjälp av våra e-tjänster kan du bland annat enkelt följa med elens prisutveckling eller din el- och fjärrvärmeförbrukning. 


Herrfors-mobilapplikation >
Herrfors 24/7-mobilapplikation >
Följ spotpriset >
Gör flyttanmälan >
Kontrollera din förbrukning >
Kontrollera din fjärrvärmeförbrukning >
Avbrottskarta >
Avbrottstjänst / SMS-tjänst >
Ångerrätt och avtalstvist >

Ge respons

Vill du berätta vad vi har lyckats med eller vad vi borde bli bättre på? Skicka dina hälsningar så tar vi kontakt med dig om du så önskar.

 

Ge respons