Kundservice här hej!
Oavsett om du redan är kund hos oss eller bara funderar på att bli - tveka inte att ta kontakt med oss.
Vår kundtjänst är undantagsvis stängd följande dagar:
30.4.2025 13-16
1.5.2025
13.5-14.5.2025
23.5.2025
29.5.2025
Telefonservice Jakobstad: må-fre kl 10-15
Tel: (06) 781 5300
Köpmansgatan 10, 68600 Jakobstad
E-post: info@herrfors.fi
Telefonservice Ylivieska: må-fre kl 10-15
Tel: (08) 411 0400
Rehutie 1, 84100 Ylivieska
E-post: laskutus.yka@herrfors.fi
Samtalen till Herrfors kundtjänst spelas in för att garantera kvaliteten och för att lösa eventuella tvister.


Den nya MinHerrfors -tjänsten är nu här!
MinHerrfors erbjuder nu ännu bredare funktionalitet för att hantera din elförbrukning och dina elavtal. I tjänsten kan du enkelt uppdatera kontaktuppgifter, granska förbruknings- och faktureringsuppgifter, byta avtal, teckna nytt avtal för ny adress eller avsluta ditt nuvarande avtal.
Tjänsten stöder svenska, finska och engelska.
Här kan du läsa mer om MinHerrfors.
Vanliga frågor
Dokumentarkiv
Här hittar du allt dokumentmaterial gällande Herrfors. Ifall något saknas, tveka inte att kontakta vår kundtjänst.
Kundmeddelande
Rekry
Nyhet
Rekry
Kundmeddelande
Kundmeddelande
-
9.4.2025
Röjning av ledningsgator för mellanspänning och lågspänning på områden i Ylivieska och Alavieska
Elnät -
8.4.2025
Röjning av ledningsgator för lågspänning i områden Skutnäs, Vestersundsby och Kisor
Elnät -
25.2.2025
Uppdatering: Byte av elmätare i Ylivieskaområdet
Elnät -
3.2.2025
Röjning av ledningsgator för lågspänning i områden Svedjenabba och Peders
Elnät -
15.1.2025
Röjning av ledningsgator i Larsmo och Bosund
Elnät -
12.11.2020
Vi förnyar elmätarna i Jakobstad med omnejd
Elnät

E-tjänster
Uträtta dina ärenden snabbt och enkelt då det passar dig. Med hjälp av våra e-tjänster kan du bland annat enkelt följa med elens prisutveckling eller din el- och fjärrvärmeförbrukning.
Herrfors-mobilapplikation >
Herrfors 24/7-mobilapplikation >
Följ spotpriset >
Kontrollera din förbrukning >
Kontrollera din fjärrvärmeförbrukning >
Avbrottskarta >
Avbrottstjänst / SMS-tjänst >
Ångerrätt och avtalstvist >
Ge respons
Vill du berätta vad vi har lyckats med eller vad vi borde bli bättre på? Skicka dina hälsningar så tar vi kontakt med dig om du så önskar.
