Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.
Dessa cookies hjälper oss att mäta och optimera vår marknadsföring.
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan t.ex. vara föredraget språk eller regionen du befinner dig i.
För att förbättra vår hemsida samlar vi anonym information som är till för statistikföring och analyser. Med hjälp av dessa cookies kan vi t.ex föja med hur många besökare sidan har eller hur länge de stannat på sidan. Detta hjälper oss att skapa en bättre användarupplevelse.
Dessa cookies är nödvändiga för att sidan skall fungera korrekt.
Just nu har vi tekniska störningar i Herrfors-appen, vilket gör att alla förbrukningsplatser inte är tillgängliga. Vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt. Tack för ditt tålamod!
Kundupplevelsen och de digitala tjänsterna utvecklas.
Från och med i höst kommer det att se lite annorlunda ut när du surfar in på Herrfors webbplats. En helt ny plattform med både nya funktioner och nytt utseende byggs som bäst. Dessutom ska de två bolagen Herrfors och Herrfors Nät bli enklare att skilja åt.
”Vi har funderat mycket på kundupplevelsen – vad söker våra kunder efter och hur kan vi göra för att förenkla och förbättra både informationen och processerna. Samtidigt blir det ett visuellt ansiktslyft för båda bolagen.” Det berättar Anniina Aho, marknadsföringschef och projektledare.
Digital utveckling för smidigare processer
TjänstenMinHerrfors och chattboten Ellifinns kvar och webbplatsen kommer även att ha fler digitala tjänster – allt för att underlätta för kunderna.
”Målsättningen är att du som kund ska kunna uträtta dina ärenden dygnet runt, även när kundtjänsten är stängd. Vi har också jobbat mycket med att utveckla nya elektroniska blanketter som underlättar både för kunden och för våra egna interna processer. I höst lanseras till exempel helt nya elavtalsprodukter som nu blir integrerade på webben.”
Logon finns kvar oförändrad, precis som marknadsföringssloganenLiten men…, men däremot kommer färgskalan och fonterna att förnyas, naturligtvis utgående från olika krav på läsbarhet och tillgänglighet. Herrfors får en behaglig bruten färgskala, medan Herrfors Näts signaturfärg blir blå.
Herrfors och Herrfors Näts webbplatser har varje dag ett fyrsiffrigt antal besökare som letar efter information, vill uträtta ärenden eller teckna nya elavtal.
Den allmänna momssatsen stiger till 25,5 procent från och med den 1 september 2024
July 31, 2024 Den allmänna momssatsen stiger till 25,5 procent från och med den 1 september 2024. Riksdagen har godkänt regeringens förslag till ändringar i mervärdesskattelagen och med lagändringarna höjs den allmänna mervärdesskattesatsen från 24 procent till 25,5 procent. Momshöjningen omfattar alla Herrfors och Herrfors Nät-Verkkos tjänster samt produkter och träder i kraft den
July 15, 2024 Vi ses på Jakobs dagar onsdagen den 24 juli 2024! Även i år är Herrfors en av huvudsponsorerna för Jakobs Dagar och på onsdag den 24 juli 2024 finns vi på plats på Storgatan. Kom gärna förbi för att diskutera aktuella elärenden, fråga om vår nya app eller bara säga hej!
Resultaten av Herrfors Nät-Verkkos utvecklingsplans offentliga hörande har publicerats
July 2, 2024 Resultaten av Herrfors Nät-Verkkos utvecklingsplans offentliga hörande har publicerats Herrfors Nät-Verkkos utvecklingsplan var tillgänglig för offentligt hörande från 1.5.2024 till 31.5.2024. Nu har resultaten av utvecklingsplanens hörande publicerats. Utvecklingsplanen fick feedback från 47 respondenter via hörandeplattformen, varav 41 lämnade profiluppgifter. Av de profilerade respondenterna var 40 privatpersoner och 1 företag.