Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.
Dessa cookies hjälper oss att mäta och optimera vår marknadsföring.
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan t.ex. vara föredraget språk eller regionen du befinner dig i.
För att förbättra vår hemsida samlar vi anonym information som är till för statistikföring och analyser. Med hjälp av dessa cookies kan vi t.ex föja med hur många besökare sidan har eller hur länge de stannat på sidan. Detta hjälper oss att skapa en bättre användarupplevelse.
Dessa cookies är nödvändiga för att sidan skall fungera korrekt.
Just nu har vi tekniska störningar i Herrfors-appen, vilket gör att alla förbrukningsplatser inte är tillgängliga. Vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt. Tack för ditt tålamod!
Kundupplevelsen och de digitala tjänsterna utvecklas.
Från och med i höst kommer det att se lite annorlunda ut när du surfar in på Herrfors webbplats. En helt ny plattform med både nya funktioner och nytt utseende byggs som bäst. Dessutom ska de två bolagen Herrfors och Herrfors Nät bli enklare att skilja åt.
”Vi har funderat mycket på kundupplevelsen – vad söker våra kunder efter och hur kan vi göra för att förenkla och förbättra både informationen och processerna. Samtidigt blir det ett visuellt ansiktslyft för båda bolagen.” Det berättar Anniina Aho, marknadsföringschef och projektledare.
Digital utveckling för smidigare processer
TjänstenMinHerrfors och chattboten Ellifinns kvar och webbplatsen kommer även att ha fler digitala tjänster – allt för att underlätta för kunderna.
”Målsättningen är att du som kund ska kunna uträtta dina ärenden dygnet runt, även när kundtjänsten är stängd. Vi har också jobbat mycket med att utveckla nya elektroniska blanketter som underlättar både för kunden och för våra egna interna processer. I höst lanseras till exempel helt nya elavtalsprodukter som nu blir integrerade på webben.”
Logon finns kvar oförändrad, precis som marknadsföringssloganenLiten men…, men däremot kommer färgskalan och fonterna att förnyas, naturligtvis utgående från olika krav på läsbarhet och tillgänglighet. Herrfors får en behaglig bruten färgskala, medan Herrfors Näts signaturfärg blir blå.
Herrfors och Herrfors Näts webbplatser har varje dag ett fyrsiffrigt antal besökare som letar efter information, vill uträtta ärenden eller teckna nya elavtal.
Herrfors kundnöjdhet på en mycket hög nivå för femte året i rad
November 14, 2023 Herrfors kundnöjdhet på en mycket hög nivå för femte året i rad Kundnöjdheten i Herrfors och i elhandelsbranschen som helhet har återigen mätts med EPSI Rating. Finska konsumenter fick berätta om sina erfarenheter som kund hos ett elbolag och hur nöjda de var med sitt elbolag. Herrfors kom på andra plats i
Är du vår nya marknadsföringskoordinator eller kundrådgivare?
November 1, 2023 Är du vår nya marknadsföringskoordinator eller kundrådgivare? Marknadsföringskoordinator till JakobstadÄr du marknadsföringskoordinatorn vi söker, som är en passionerad innehållsproducent och effektiv koordinator? Nu söker vi till vårt huvudkontor i Jakobstad en marknadsföringskoordinator för mångsidiga marknadsförings- och kommunikationsuppgifter.I rollen som marknadsföringskoordinator ansvarar du bland annat för Herrfors sociala medier och utvecklar både strategiska linjedragningar
October 10, 2023 Herrfors fjärrvärme fick bra betyg av sina kunder Herrfors fjärrvärmekunder är nöjda med servicen. Det visar en färsk kundundersökning som bolaget låtit göra. Kunderna ger Herrfors skolvitsordet 8,6, medan fjärrvärmeverksamheten får betyget 4,2 av 5 möjliga. ”Det som kunderna uppskattar mest är att den fjärrvärme vi levererar är pålitlig och säker och att