Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.
Dessa cookies hjälper oss att mäta och optimera vår marknadsföring.
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan t.ex. vara föredraget språk eller regionen du befinner dig i.
För att förbättra vår hemsida samlar vi anonym information som är till för statistikföring och analyser. Med hjälp av dessa cookies kan vi t.ex föja med hur många besökare sidan har eller hur länge de stannat på sidan. Detta hjälper oss att skapa en bättre användarupplevelse.
Dessa cookies är nödvändiga för att sidan skall fungera korrekt.
Just nu har vi tekniska störningar i Herrfors-appen, vilket gör att alla förbrukningsplatser inte är tillgängliga. Vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt. Tack för ditt tålamod!
Kundupplevelsen och de digitala tjänsterna utvecklas.
Från och med i höst kommer det att se lite annorlunda ut när du surfar in på Herrfors webbplats. En helt ny plattform med både nya funktioner och nytt utseende byggs som bäst. Dessutom ska de två bolagen Herrfors och Herrfors Nät bli enklare att skilja åt.
”Vi har funderat mycket på kundupplevelsen – vad söker våra kunder efter och hur kan vi göra för att förenkla och förbättra både informationen och processerna. Samtidigt blir det ett visuellt ansiktslyft för båda bolagen.” Det berättar Anniina Aho, marknadsföringschef och projektledare.
Digital utveckling för smidigare processer
TjänstenMinHerrfors och chattboten Ellifinns kvar och webbplatsen kommer även att ha fler digitala tjänster – allt för att underlätta för kunderna.
”Målsättningen är att du som kund ska kunna uträtta dina ärenden dygnet runt, även när kundtjänsten är stängd. Vi har också jobbat mycket med att utveckla nya elektroniska blanketter som underlättar både för kunden och för våra egna interna processer. I höst lanseras till exempel helt nya elavtalsprodukter som nu blir integrerade på webben.”
Logon finns kvar oförändrad, precis som marknadsföringssloganenLiten men…, men däremot kommer färgskalan och fonterna att förnyas, naturligtvis utgående från olika krav på läsbarhet och tillgänglighet. Herrfors får en behaglig bruten färgskala, medan Herrfors Näts signaturfärg blir blå.
Herrfors och Herrfors Näts webbplatser har varje dag ett fyrsiffrigt antal besökare som letar efter information, vill uträtta ärenden eller teckna nya elavtal.
July 26, 2023 Våra elprodukter förnyas från och med 1.9.2023 Vi kommer att förnya våra elprodukter från och med den 1.9.2023. På grund av ökade kostnader för ursprungscertifikat kommer våra avtal som gäller tillsvidare inte längre att vara producerad med förnybar el. För kunder som har Bostadsel och Allmän el kommer grundavgiften
Välkommen att tillbringa energirika Jakobs Dagar med ditt lokala elbolag den 20 juli!
July 17, 2023 Välkommen att tillbringa energirika Jakobs Dagar med ditt lokala elbolag den 20 juli! Även i år är Herrfors en av huvudsponsorerna för Jakobs Dagar och på torsdagen deltar vi i Företagarnas dag. Kom och diskutera aktuella el- och fjärrvärmeärenden med oss, delta i vår tävling och få en liten sommargåva med dig hem! Varmt
Har du fått sms eller epost med en länk till vår kundundersökning om fjärrvärme? Besvara enkäten och vinn presentkort!
July 4, 2023 Kundundersökning om fjärrvärmeVi har nyligen sänt ut sms och epost med en länk till vår kundundersökning om fjärrvärme. Undersökningen riktar sig till våra fjärrvärmekunder i Jakobstad, Ylivieska och Alavieska området. Det tar cirka fem minuter att svara på frågorna och svaren behandlas konfidentiellt. Bland alla som besvarat enkäten och lämnat sina kontaktuppgifter lottar