Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.
Dessa cookies hjälper oss att mäta och optimera vår marknadsföring.
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan t.ex. vara föredraget språk eller regionen du befinner dig i.
För att förbättra vår hemsida samlar vi anonym information som är till för statistikföring och analyser. Med hjälp av dessa cookies kan vi t.ex föja med hur många besökare sidan har eller hur länge de stannat på sidan. Detta hjälper oss att skapa en bättre användarupplevelse.
Dessa cookies är nödvändiga för att sidan skall fungera korrekt.
Kundupplevelsen och de digitala tjänsterna utvecklas.
Från och med i höst kommer det att se lite annorlunda ut när du surfar in på Herrfors webbplats. En helt ny plattform med både nya funktioner och nytt utseende byggs som bäst. Dessutom ska de två bolagen Herrfors och Herrfors Nät bli enklare att skilja åt.
”Vi har funderat mycket på kundupplevelsen – vad söker våra kunder efter och hur kan vi göra för att förenkla och förbättra både informationen och processerna. Samtidigt blir det ett visuellt ansiktslyft för båda bolagen.” Det berättar Anniina Aho, marknadsföringschef och projektledare.
Digital utveckling för smidigare processer
TjänstenMinHerrfors och chattboten Ellifinns kvar och webbplatsen kommer även att ha fler digitala tjänster – allt för att underlätta för kunderna.
”Målsättningen är att du som kund ska kunna uträtta dina ärenden dygnet runt, även när kundtjänsten är stängd. Vi har också jobbat mycket med att utveckla nya elektroniska blanketter som underlättar både för kunden och för våra egna interna processer. I höst lanseras till exempel helt nya elavtalsprodukter som nu blir integrerade på webben.”
Logon finns kvar oförändrad, precis som marknadsföringssloganenLiten men…, men däremot kommer färgskalan och fonterna att förnyas, naturligtvis utgående från olika krav på läsbarhet och tillgänglighet. Herrfors får en behaglig bruten färgskala, medan Herrfors Näts signaturfärg blir blå.
Herrfors och Herrfors Näts webbplatser har varje dag ett fyrsiffrigt antal besökare som letar efter information, vill uträtta ärenden eller teckna nya elavtal.
Tillfällig sänkning av mervärdesskatten på elförsäljningspriser
November 30, 2022 Tillfällig sänkning av mervärdesskatten på elförsäljningspriser Momssatsen för el sänks tillfälligt från 24 procent till 10 procent. Den reducerade skattesatsen tillämpas på försäljning av el mellan den 1 december 2022 och den 30 april 2023, det vill säga på den energi som förbrukats under den perioden. Momssänkningen gäller endast vid försäljning
November 27, 2022 Herrfors rekryterar en produktchef Vill du vara med och förbättra samhället som produktchef inom solpanelsaffärsverksamhet? Det lilla men energiska elbolaget Oy Herrfors Ab söker en affärsinriktad produktchef, som är intresserad av förnybar energi och brinner föra att hitta energieffektiva lösningar för olika kundgruppers behov. Som produktchef upplever du inte en tråkig dag på kontoret.
November 24, 2022 Herrfors har Finlands nöjdaste elkunderNär det gäller nöjda elkunder är Herrfors på topp. Herrfors placerade sig på första plats i den nationella undersökningen där EPSI Rating frågat 3500 finländska elkunder vad de tycker om sina elbolag. En fantastisk seger år 2022, året då missnöjet bland privatkunder är rekordstort.Herrfors fick en tidig julklapp i