Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.
Dessa cookies hjälper oss att mäta och optimera vår marknadsföring.
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan t.ex. vara föredraget språk eller regionen du befinner dig i.
För att förbättra vår hemsida samlar vi anonym information som är till för statistikföring och analyser. Med hjälp av dessa cookies kan vi t.ex föja med hur många besökare sidan har eller hur länge de stannat på sidan. Detta hjälper oss att skapa en bättre användarupplevelse.
Dessa cookies är nödvändiga för att sidan skall fungera korrekt.
Kundupplevelsen och de digitala tjänsterna utvecklas.
Från och med i höst kommer det att se lite annorlunda ut när du surfar in på Herrfors webbplats. En helt ny plattform med både nya funktioner och nytt utseende byggs som bäst. Dessutom ska de två bolagen Herrfors och Herrfors Nät bli enklare att skilja åt.
”Vi har funderat mycket på kundupplevelsen – vad söker våra kunder efter och hur kan vi göra för att förenkla och förbättra både informationen och processerna. Samtidigt blir det ett visuellt ansiktslyft för båda bolagen.” Det berättar Anniina Aho, marknadsföringschef och projektledare.
Digital utveckling för smidigare processer
TjänstenMinHerrfors och chattboten Ellifinns kvar och webbplatsen kommer även att ha fler digitala tjänster – allt för att underlätta för kunderna.
”Målsättningen är att du som kund ska kunna uträtta dina ärenden dygnet runt, även när kundtjänsten är stängd. Vi har också jobbat mycket med att utveckla nya elektroniska blanketter som underlättar både för kunden och för våra egna interna processer. I höst lanseras till exempel helt nya elavtalsprodukter som nu blir integrerade på webben.”
Logon finns kvar oförändrad, precis som marknadsföringssloganenLiten men…, men däremot kommer färgskalan och fonterna att förnyas, naturligtvis utgående från olika krav på läsbarhet och tillgänglighet. Herrfors får en behaglig bruten färgskala, medan Herrfors Näts signaturfärg blir blå.
Herrfors och Herrfors Näts webbplatser har varje dag ett fyrsiffrigt antal besökare som letar efter information, vill uträtta ärenden eller teckna nya elavtal.
Vilseledande telefonförsäljning på Herrfors område
July 21, 2022 Vilseledande telefonförsäljning på Herrfors område Vi har fått respons från våra kunder på Herrfors området att det kommer mycket samtal från andra elförsäljare. I samtalen har det kunnat påstås att Herrfors har ett avtal med ett annat bolag och att Herrfors flyttar kunder till ett annat företag. Herrfors har inget sådant samarbete
Några av våra kunder har fått felaktigt två fakturor under början av juli
July 7, 2022 Några av våra kunder har fått felaktigt två fakturor under början av juliPå grund av tjänsteleverantörens problemsituation skickades fakturor till en del av våra kunder (ca. 140 st) två gånger i början av juli. Vi ber våra kunder att kontrollera mottagna fakturor och jämföra dem med varandra. Om fakturanummer är samma behöver
Flera omfattande projekt förbättrar elnätets driftsäkerhet i Maxmo
June 7, 2022 Flera omfattande projekt förbättrar elnätets driftsäkerhet i Maxmo 1000 kunder från Karvsor till Österö får kortare avbrottstider innan höststormarna är härHerrfors Nät-Verkko gör stora investeringar i vädersäkrandet av elnät i Maxmo skärgård där elnätet ofta är utsatt för svåra väderförhållanden. Investeringen består av flera olika delar vilka tillsammans gör det till ett