Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.
Dessa cookies hjälper oss att mäta och optimera vår marknadsföring.
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan t.ex. vara föredraget språk eller regionen du befinner dig i.
För att förbättra vår hemsida samlar vi anonym information som är till för statistikföring och analyser. Med hjälp av dessa cookies kan vi t.ex föja med hur många besökare sidan har eller hur länge de stannat på sidan. Detta hjälper oss att skapa en bättre användarupplevelse.
Dessa cookies är nödvändiga för att sidan skall fungera korrekt.
Kundupplevelsen och de digitala tjänsterna utvecklas.
Från och med i höst kommer det att se lite annorlunda ut när du surfar in på Herrfors webbplats. En helt ny plattform med både nya funktioner och nytt utseende byggs som bäst. Dessutom ska de två bolagen Herrfors och Herrfors Nät bli enklare att skilja åt.
”Vi har funderat mycket på kundupplevelsen – vad söker våra kunder efter och hur kan vi göra för att förenkla och förbättra både informationen och processerna. Samtidigt blir det ett visuellt ansiktslyft för båda bolagen.” Det berättar Anniina Aho, marknadsföringschef och projektledare.
Digital utveckling för smidigare processer
TjänstenMinHerrfors och chattboten Ellifinns kvar och webbplatsen kommer även att ha fler digitala tjänster – allt för att underlätta för kunderna.
”Målsättningen är att du som kund ska kunna uträtta dina ärenden dygnet runt, även när kundtjänsten är stängd. Vi har också jobbat mycket med att utveckla nya elektroniska blanketter som underlättar både för kunden och för våra egna interna processer. I höst lanseras till exempel helt nya elavtalsprodukter som nu blir integrerade på webben.”
Logon finns kvar oförändrad, precis som marknadsföringssloganenLiten men…, men däremot kommer färgskalan och fonterna att förnyas, naturligtvis utgående från olika krav på läsbarhet och tillgänglighet. Herrfors får en behaglig bruten färgskala, medan Herrfors Näts signaturfärg blir blå.
Herrfors och Herrfors Näts webbplatser har varje dag ett fyrsiffrigt antal besökare som letar efter information, vill uträtta ärenden eller teckna nya elavtal.
February 17, 2021 Årets första Katternötidning har kommit ut! Konstnärernas bilder av Österbotten. Eva Ackes fascinerande liv. Norrmännen som erövrade Finland. Så här använder du viltkameran. Och som alltid ett nedslag i energifrågorna, denna gång extra politiskt laddade. Är vattenkraften och bioenergin verkligen ”fula” energislag? Läs hela tidning här.
Teckna ett tidsbundet elavtal utan grundavgift 23.1 – 6.2.2021
January 23, 2021 Teckna ett tidsbundet elavtal utan grundavgift 23.1 – 6.2.2021 Elens dag i de nordiska länderna infaller årligen 23.1. Dagen till ära erbjuder vi 12, 24 och 36 månaders elavtal till 0€ grundavgift! Bekanta dig med erbjudanden på vår hemsida www.herrfors.fi och teckna ett avtal utan grundavgift senast 6.2.2021. Du kan teckna ett
Elskatten i skatteklass II blev lägre fr.o.m. 1.1.2021
January 7, 2021 Elskatten i skatteklass II blev lägre fr.o.m. 1.1.2021 År 2021 minskar elkostnaderna för många företag när elskatten i skatteklass 2 i Finland sjunker till EU: s miniminivå. Enligt Finansministeriet var målet med uppdateringen av beskattningen att främja målet om koldioxidneutralitet samt öka företagens konkurrenskraft och beakta sociala och regionalpolitiska aspekter.Elskatten är indelad i två skatteklasser och beror på företagets verksamhet vid bruksplatsen. Utöver detta tas en försörjningsavgift på 0,013 cent