Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.
Dessa cookies hjälper oss att mäta och optimera vår marknadsföring.
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan t.ex. vara föredraget språk eller regionen du befinner dig i.
För att förbättra vår hemsida samlar vi anonym information som är till för statistikföring och analyser. Med hjälp av dessa cookies kan vi t.ex föja med hur många besökare sidan har eller hur länge de stannat på sidan. Detta hjälper oss att skapa en bättre användarupplevelse.
Dessa cookies är nödvändiga för att sidan skall fungera korrekt.
Kundupplevelsen och de digitala tjänsterna utvecklas.
Från och med i höst kommer det att se lite annorlunda ut när du surfar in på Herrfors webbplats. En helt ny plattform med både nya funktioner och nytt utseende byggs som bäst. Dessutom ska de två bolagen Herrfors och Herrfors Nät bli enklare att skilja åt.
”Vi har funderat mycket på kundupplevelsen – vad söker våra kunder efter och hur kan vi göra för att förenkla och förbättra både informationen och processerna. Samtidigt blir det ett visuellt ansiktslyft för båda bolagen.” Det berättar Anniina Aho, marknadsföringschef och projektledare.
Digital utveckling för smidigare processer
TjänstenMinHerrfors och chattboten Ellifinns kvar och webbplatsen kommer även att ha fler digitala tjänster – allt för att underlätta för kunderna.
”Målsättningen är att du som kund ska kunna uträtta dina ärenden dygnet runt, även när kundtjänsten är stängd. Vi har också jobbat mycket med att utveckla nya elektroniska blanketter som underlättar både för kunden och för våra egna interna processer. I höst lanseras till exempel helt nya elavtalsprodukter som nu blir integrerade på webben.”
Logon finns kvar oförändrad, precis som marknadsföringssloganenLiten men…, men däremot kommer färgskalan och fonterna att förnyas, naturligtvis utgående från olika krav på läsbarhet och tillgänglighet. Herrfors får en behaglig bruten färgskala, medan Herrfors Näts signaturfärg blir blå.
Herrfors och Herrfors Näts webbplatser har varje dag ett fyrsiffrigt antal besökare som letar efter information, vill uträtta ärenden eller teckna nya elavtal.
Teckna vinterns bästa elavtal utan grundavgifter 20.-26.1.2020
January 17, 2020 Teckna vinterns bästa elavtal – alla tidsbundna elavtal utan grundavgift 20-26.1.2020 I Norden uppmärksammar vi Elens Dag den 23.1.2020. Dagens tema är att fundera över vår egen elförbrukning och hur vi kan göra kloka val i vardagen. Söker du det bästa elpriset? Elens Dag till ära erbjuder vi alla* tidsbundna elavtal utan
Ta dina första karriärsteg inom energibranschen – Sök sommarjobb hos Herrfors till sommaren 2020
January 13, 2020 Ta dina första karriärsteg inom energibranschenHerrfors anställer även sommaren 2020 ivriga studeranden! I huvudsak erbjuder vi arbetsuppgifter till energiska teknikstuderanden med rätt attityd (elnät, kraftverk, balanshantering), men behöver också hjälpande händer till ekonomiförvaltningen och kundbetjäningen.Vi kan erbjuda sommarjobb åt ca 10-15 personer. Arbetsförhållandets längd kan vara 1-4 månader, mellan maj och augusti.
Herrfors placerade sig på första plats i den nationella kundnöjdhetsundersökningen
December 3, 2019 Herrfors placerade sig på första plats i den nationella kundnöjdhetsundersökningenEPSI Rating utför årligen en undersökning bland elbolagen över kundnöjdheten och kundlojaliteten samt vad det är som gör att kunderna är nöjda och lojala. I undersökningen utreds branschbolagens image, kundernas förväntningar, produkt- och servicekvalitet samt värde för pengarna.Herrfors placerade sig i år i