Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.
Dessa cookies hjälper oss att mäta och optimera vår marknadsföring.
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan t.ex. vara föredraget språk eller regionen du befinner dig i.
För att förbättra vår hemsida samlar vi anonym information som är till för statistikföring och analyser. Med hjälp av dessa cookies kan vi t.ex föja med hur många besökare sidan har eller hur länge de stannat på sidan. Detta hjälper oss att skapa en bättre användarupplevelse.
Dessa cookies är nödvändiga för att sidan skall fungera korrekt.
Kundupplevelsen och de digitala tjänsterna utvecklas.
Från och med i höst kommer det att se lite annorlunda ut när du surfar in på Herrfors webbplats. En helt ny plattform med både nya funktioner och nytt utseende byggs som bäst. Dessutom ska de två bolagen Herrfors och Herrfors Nät bli enklare att skilja åt.
”Vi har funderat mycket på kundupplevelsen – vad söker våra kunder efter och hur kan vi göra för att förenkla och förbättra både informationen och processerna. Samtidigt blir det ett visuellt ansiktslyft för båda bolagen.” Det berättar Anniina Aho, marknadsföringschef och projektledare.
Digital utveckling för smidigare processer
TjänstenMinHerrfors och chattboten Ellifinns kvar och webbplatsen kommer även att ha fler digitala tjänster – allt för att underlätta för kunderna.
”Målsättningen är att du som kund ska kunna uträtta dina ärenden dygnet runt, även när kundtjänsten är stängd. Vi har också jobbat mycket med att utveckla nya elektroniska blanketter som underlättar både för kunden och för våra egna interna processer. I höst lanseras till exempel helt nya elavtalsprodukter som nu blir integrerade på webben.”
Logon finns kvar oförändrad, precis som marknadsföringssloganenLiten men…, men däremot kommer färgskalan och fonterna att förnyas, naturligtvis utgående från olika krav på läsbarhet och tillgänglighet. Herrfors får en behaglig bruten färgskala, medan Herrfors Näts signaturfärg blir blå.
Herrfors och Herrfors Näts webbplatser har varje dag ett fyrsiffrigt antal besökare som letar efter information, vill uträtta ärenden eller teckna nya elavtal.
September 16, 2020 Strömavbrott orsakade av stormen Aila (12.10.2020 kl. 10.30) Senaste vecka var det läge att avsluta med en intern analys av Aila-stormen inom vår nätorganisation. Som mest förorsakade Aila elavbrott till över 4000 kunder samtidigt och ca 1000 kunder var utan el i 72 timmar. Sådana avbrottstider är på intet sätt normalt inom
Nu kan du skaffa en solpanelanläggning eller en fjärrvärmeanslutning med hjälp av Flexkredit
September 2, 2020 Nu kan du skaffa en solpanelanläggning eller en fjärrvärmeanslutning med hjälp av Flexkredit Från och med 1.9.2020 kan vi erbjuda Flexkredit för anskaffandet av solpanelanläggningar och fjärrvärmeanslutningar. Du kan får kredit upp till 50 000 euro. Inga årsavgifter. Betalningsperiod för köp upp till 10 år. Oberoende av ditt bankförhållande. Ingen handpenning, borgensmän eller säkerheter
August 31, 2020 Välkommen till Handelns Natt i Ylivieska 4.9.2020! Årets största handelsevenemang, Handelns Natt i Ylivieska, ordnas traditionsenligt på fredag 4.9.2020. Under evenemanget kan du njuta av livemusik presenterad av Mimmit, Las Bebas och Ressu Redford. Herrfors -tältet hittar du på Juurikoskenkatu, den så kallade basargatan. Som de senaste åren erbjuder vi aktiviteter för de