Uuden OmaHerrfors-verkkopalvelun avulla hallitset sähköasioitasi kätevästi missä ja milloin tahansa  

Uusi Oma Herrfors-palvelu tarjoaa entistä monipuolisemmat työkalut sähkönkulutuksen ja sopimusten hallintaan. Palvelussa voit päivittää yhteystietosi, tarkastella kulutustietojasi, vaihtaa sähkösopimusta, tehdä uuden sopimuksen uuteen osoitteeseen tai päättää nykyisen sopimuksesi tekemällä muuttoilmoituksen. Palvelussa voit myös tarkastella laskujasi ja nähdä niiden maksutilanteen. 

Oma Herrfors-palvelu on saatavilla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Palvelun avulla saat käyttöösi kaikki asiakkuuteesi liittyvät tiedot 24/7. 

Näin käytät OmaHerrforsia

1) Kirjautuaksesi palveluun, kirjoita sähköpostiosoitteesi kirjautumissivun kenttään. 

 

 

 

 

2) Saat sähköpostiisi kirjautumislinkin. 

 

 

"Omat tiedot" -painikkeen kautta etusivulla pääset Henkilötiedot-sivulle, jossa voit tarkistaa ja päivittää yhteystietosi.

 

 

Näin päivität asiakastietosi OmaHerrfors-palvelussa:

 

1. Kirjaudu sisään OmaHerrfors-palveluun. 

 

2. Klikkaa “Omat tietoni” -painiketta Koontinäkymä-sivulla. 

 

 

 

 

3. Päivitä tietosi:

  • "Omat tiedot" -välilehdellä voit valita, millä kielellä haluat asioida kanssamme.

  • "Yhteystiedot" -välilehdellä voit päivittää sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi.

 

Huomioithan, että liian monet muutokset tunnin aikana (esimerkiksi sähköpostiosoitteen päivitys) voivat johtaa asiakastietojen lukitsemiseen Datahubissa.

 

 

 

 

 

4. Tarkista, että yhteystietosi ovat ajan tasalla, jotta tavoitamme sinut tarvittaessa.

"Laskut"-välilehdellä näet kaikki laskusi, summat ja eräpäivät. Maksetut ja maksamattomat laskut näkyvät aikajärjestyksessä.

 

 

Näin löydät laskusi OmaHerrfors-palvelussa:

 

1. Kirjaudu sisään OmaHerrfors-palveluun. 

 

2. Klikkaa “Laskut” -painiketta Koontinäkymä-sivulla. 

 

 

 

3. Valitse lasku
Näet kaikki maksetut ja maksamattomat laskusi.

  

4. Näytä laskun tiedot
Klikkaa "Näytä" -painiketta tarkastellaksesi laskun sisältöä.



 

 

5. Lataa lasku tai kulutustietojen yhteenveto
Voit ladata laskun PDF-muodossa tai hakea yhteenvedon tuntikohtaisista kulutus- ja kustannustiedoista.

 

Voit tehdä uuden sähkösopimuksen nopeasti ja helposti OmaHerrfors-palvelussa.
Jos haluat tehdä kaukolämpö- tai mikrotuotantosopimuksen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

 

Näin teet uuden sähkösopimuksen OmaHerrfors-palvelussa:

 

1. Kirjaudu sisään OmaHerrfors-palveluun. 

 

 2. Klikkaa "Sopimukset"-painiketta Koontinäkymä-sivulla. 

 

 

 

 

3. Näe aktiiviset sopimuksesi.
Tässä näkymässä näet kaikki nykyiset sopimuksesi meillä.

 

4. Tee uusi sähkösopimus.
Klikkaa oikeassa yläkulmassa olevaa "Tee uusi sähkösopimus" -painiketta.

 

 

 

 

5. Hae käyttöpaikka, jos sitä ei näy listalla.
Jos käyttöpaikka, jolle haluat tehdä sopimuksen,ei näy listalla, voit etsiä sen osoitteella tai käyttöpaikkatunnuksella.

 

 

 

6. Jos haet osoitteella eikä käyttöpaikkaa löydy, voit kokeilla jättää porrastunnuksen ja huoneistonumeron pois.

 

7. Seuraa ohjeita.
Jatka sopimusprosessia palvelun ohjeiden mukaisesti.

 

 

Huom! 

  • Jos teet uuden sopimuksen nykyiselle käyttöpaikallesi, aiempi sopimus päättyy automaattisesti. 

  • Jos taas teet uuden sopimuksen uudelle käyttöpaikalle ja haluat irtisanoa vanhan sopimuksesi (esimerkiksi muuton yhteydessä), sinun täytyy tehdä erikseen muuttoilmoitus. Katso tarkemmat ohjeet kohdasta "Muuttoilmoitukset" alla. 

Jos olet saanut uuden sopimustarjouksen, voit helposti tarkistaa ja hyväksyä sen OmaHerrfors-palvelussa.

 

Näin hyväksyt tarjouksen OmaHerrfors-palvelussa:

 

1. Kirjaudu sisään OmaHerrfors-palveluun.

2. Klikkaa "Tarjoukset" -painiketta Yhteenveto-sivulla.

 

 

3. Tarkastele tarjouksiasi.
Tässä näkymässä näet mahdolliset jatkosopimustarjoukset päättyville sopimuksille. Klikkaa "Näytä" painiketta avataksesi sopimuksen, ja sen jälkeen nuolta avataksesi tarjouksen.

 

 

4. Hyväksy tarjous.
Jos haluat hyväksyä tarjouksen, voit tehdä sen suoraan tässä näkymässä.

 

Kun muutat ja haluat päättää sähkösopimuksesi, sinun täytyy tehdä muuttoilmoitus.
Ilmoituksen avulla sopimus päätetään ja loppulasku lähetetään uuteen osoitteeseesi.

Muista, että muuttoilmoitus ei automaattisesti luo uutta sopimusta – sinun täytyy tehdä uusi sähkösopimus erikseen uutta osoitetta varten.

 

 

Näin teet muuttoilmoituksen OmaHerrfors-palvelussa:

 

1. Kirjaudu sisään OmaHerrfors-palveluun. 

 

 

2. Klikkaa “Muutto” -painiketta Koontinäkymä-sivulla. 

 

 

 

 

3. Valitse myyntisopimus.
Klikkaa "Näytä" sen käyttöpaikan kohdalla, josta olet muuttamassa pois.

 

 

 

 

4. Aloita muuttoilmoitus.
Klikkaa "Muutto" -painiketta.

 

 

 

 

5. Täytä muuton tiedot.
Ilmoita muuttopäivä ja uusi osoitteesi.
Tarvitsemme uuden osoitteesi loppulaskun lähettämistä varten.
Jos käytössäsi on sähköposti- tai e-lasku, loppulasku toimitetaan tuttuun tapaan sitä kautta.

 

6. Tarkista ja vahvista tiedot.

 

Huom! Tämä ilmoitus koskee vain nykyisen sopimuksen päättämistä.
Jos tarvitset uuden sähkösopimuksen uuteen osoitteeseen, voit tehdä sen vahvistuksen jälkeen "Tee sopimus" -linkin kautta.

 

 

 

Näin tarkastelet kulutustietojasi OmaHerrfors-palvelussa:

 

1. Kirjaudu sisään OmaHerrfors-palveluun.
Pääset kulutustietoihin suoraan etusivulta tai ylävalikon "Kulutus" -välilehden kautta.

 

2. Valitse käyttöpaikka.
Jos sinulla on useampi käyttöpaikka, valitse oikea pudotusvalikosta.

 

3. Valitse ajanjakso.
Päivämäärän kohdalla voit valita, miltä ajanjaksolta haluat tarkastella tietoja (esim. viime kuukausi tai viime vuosi).

 

4. Vertaa ja analysoi kulutustasi.
Voit vertailla kulutusta aikaisempiin kausiin, tarkistaa spot-hintoja ja nähdä lämpötilatietoja.

 

5. Näytä kulutus taulukkomuodossa.
Voit tarkastella kulutustietoja myös taulukkona.

 

6. Jos sinulla on mikrotuotantoa:
Näet tuotantotiedoissa, kuinka paljon ylijäämäsähköäsi on siirtynyt verkkoon.

OmaHerrfors-palvelussa voit helposti tarkastella kaikki yrityksen tiedot yhdestä paikasta.
Jotta voimme myöntää käyttöoikeuden, meidän täytyy ensin valtuuttaa yrityksen työntekijä, koska kirjautuminen tapahtuu mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla.

 

Näin saat käyttöoikeuden yrityksen tietoihin OmaHerrfors-palvelussa:

 

Lähetä sähköposti asiakaspalveluumme osoitteeseen info@herrfors.fi.

 

Sähköpostissa pyydämme sinua ilmoittamaan:

  1. Yrityksen nimen ja Y-tunnuksen, tai niiden kiinteistöjen/asunto-osakeyhtiöiden tiedot, joissa toimit isännöitsijänä.


  2. Ilmoita myös käyttöoikeuden saajan henkilötiedot:
    • nimi
    • henkilötunnus
    • matkapuhelinnumero

 

Muistathan ilmoittaa meille jos haluat myöhemmin peruuttaa käyttöoikeuden.

 

 

Mitä yritysasiakas voi tehdä OmaHerrfors-palvelussa?

Yritysasiakkaana voit OmaHerrforsissa:

  • tarkastella sähkön- ja kaukolämmönkulutusta
  • nähdä laskut ja maksut
  • tarkistaa käyttöpaikkoihin liittyvät tiedot ja sopimukset
  • vaihtaa sopimustuotteen, tehdä uuden sopimuksen uuteen osoitteeseen tai irtisanoa nykyisen sopimuksen

Muistathan myös ladata sovelluksemme!

SÄHKÖNMYYNTIASIAKKAILLE

 

Herrfors-sovellus

 

Herrfors-sovelluksen avulla seuraat helposti sähkönkulutustasi ja kustannuksiasi missä ikinä oletkin. Sovellus auttaa sinua suunnittelemaan ja automatisoimaan sähkönkäyttöäsi, esimerkiksi lataamaan sähköauton silloin, kun sähkö on edullisimmillaan.

 

Voit lukea lisää Herrfors-sovelluksen toiminnoista täältä.

 

 

  

VERKKO- JA KAUKOLÄMPÖASIAKKAILLE

 

Herrfors 24/7 -sovellus

 

Herrfors 24/7 -sovelluksen avulla verkkopalvelu- tai kaukolämpöasiakkaamme voivat seurata sähkön- ja kaukolämmönkulutustaan reaaliajassa. Näet helposti sekä ajankohtaisen että aiemman kulutuksesi – ja jos sinulla on mikrotuotantoa, voit seurata myös tuottamasi sähkön määrää.