Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.
Nämä evästeet ovat välttämättömiä, jotta verkkosivumme toimisi oikein, esimerkiksi suojaustoiminnot tai evästeiden suostumusasetukset.
Mieltymysevästeiden avulla sivusto tallentaa tietoja, jotka muuttavat sivuston käyttäytymistä ja ulkonäköä, kuten kielivalintoja tai käyttäjän sijainteja.
Parantaaksemme verkkosivuamme keräämme nimettömästi tietoja tilastollisiin ja analyyttisiin tarkoituksiin. Näiden evästeiden avulla voimme esimerkiksi seurata verkkosivumme tiettyjen sivujen käyntien määrää tai kestoa, mikä auttaa meitä optimoimaan käyttäjäkokemusta.
Nämä evästeet auttavat meitä mittaamaan ja optimoimaan markkinointitoimiamme.
Herrfors Verkko ja Siikaverkko yhdistävät voimansa Pylväsperässä.
Samalla kun Herrfors Verkko uudistaa ja varmentaa sähköverkkoa Ylivieskan Pylväsperän alueella, hyödyntää Osuuskunta Siikaverkko -kuituyhtiö tilaisuuden asentaa omat kaapelinsa.
”Kun huomasimme, että me ja kuituyhtiö suunnittelimme toimenpiteitä samoille reiteille laajalla alueella, aloimme sovittaa töitä yhteen”, kertoo Kari Vaara, Herrfors Verkon kehityspäällikkö.
Kyseessä on kolmivuotinen hanke, jossa Herrfors Verkko uudistaa sekä 20 kilovoltin että 0,4 kilovoltin kaapeliverkkoja. Maahan kaivetaan yhteensä 65 km maakaapelia, ja samalla puretaan noin 45 km vanhoja ilmajohtoja.
Hankkeeseen kuuluu myös 20 uutta ympäristöystävällistä puistomuuntamoa. Kun kaikki valmistuu, 270 suoraa asiakasta ja yli 200 epäsuoraa asiakasta saa paremmat yhteydet.
Nopeampi ja vakaampi yhteys yhä useampaan kotiin
Siikaverkon osuus hankkeesta koskee kuituverkon laajentamista. Tällä hetkellä monilta alueen kotitalouksilta puuttuu kuituyhteys. Tavoitteena on seuraavien kahden vuoden aikana rakentaa 115 km kuitukaapelia, pääasiassa Ylivieskan pohjois- ja itäosiin.
”Yhteisrakentamisen suurin etu on se, että voimme minimoida asiakkaille aiheutuvan vaivan. Se on myös kustannustehokasta, sillä meidän ei tarvitse kaivaa samaa aluetta useaan kertaan. Tämä on suurin yhteinen rakennushankkeemme pitkään aikaan”, sanoo Vaara.
Vuoden raskain hanke on Herrforsin osalta puoliksi valmis. Ensimmäinen niin kutsutun HAVA-aseman muuntajien kahdesta seuraajasta saapui onnellisesti palveluspaikalleen Pietarsaareen 8. syyskuuta. Hankejohtaja Carl-Johan Nylundille hetki ei ehkä ollut varsinaisesti juhlahetki, mutta ainakin tilaisuus huokaista helpotuksesta. ”Kyseessä oli raskas paketti, yli 53 tonnia, jota ei noin vain siirretä. Mutta kuljetus valmistajalta, Vaasan Hitachilta, sujui täysin suunnitelmien mukaan.” Seuraajan
Myyntipäällikkö Jaana Gäddnäs on viettänyt talossa 27 vuotta, joten hän tietää tarkkaan, mitä asiakkaat haluavat. Ja mitä he tarvitsevat. Jaana Gäddnäs on torstaina toimistolla. Hän käyttää tilaisuuden hyväkseen vaihtaakseen ideoita kollegoiden kanssa ja kuullakseen, mitä talossa tapahtuu. Jaana nimittäin työskentelee etänä 2–3 päivää viikossa, mutta asiakkaat eivät sitä huomaa. “Puhelin on tärkein työkaluni. Myynti siirtyy yhä enemmän
Elli-robotti auttaa asiakkaita ottamaan e-laskun käyttöön
Elli-robotti alkaa soittaa Herrforsin asiakkaille viikolla 44 auttaakseen e-laskun käyttöönotossa. Jos et vastaa ensimmäiseen puheluun, robotti yrittää uudelleen – jotta mahdollisimman moni saisi avun e-laskuun siirtymiseen. Puhelun tarkoituksena on helpottaa asiakkaiden siirtymistä e-laskuun. Elli-robotin avulla vaihto e-laskuun sujuu helposti. Robotti kysyy sinulta pankkiasi, jotta voimme lähettää e-laskupyynnön oikeaan pankkiin. Robotti ei kuitenkaan koskaan kysy kirjautumis-