Asiakaspalvelu auttaa aina
Olitpa sitten tekemässä sähkösopimusta, muuttamassa uuteen kotiin tai haluat seurata energiankulutustasi – Herrforsin asiakaspalvelu auttaa. Löydät tältä sivulta vastauksia yleisimpiin kysymyksiin, pääsyn sähköisiin palveluihimme sekä suorat yhteystiedot. Chat-asiakaspalvelijamme Elli neuvoo sinut oikeaan paikkaan vuorokauden ympäri.

Kysy apua Elliltä
Elli on Herrforsin virtuaalinen asiakasneuvoja joka mielellään auttaa sinua kaikissa energia-asioissa. Hän on pieni mutta energinen chatbot, joka on palveluksessasi vuorokauden ympäri.
Valitse mitä aiheesi koskee
Hallitse sähkösopimukseesi liityvät asiat OmaHerrfors -palvelussa
Kaikki yleisimmät sähkösopimukseen liittyvät asiat hoituvat helposti OmaHerrfors -palvelussa:
- Tee uusi sähkösopimus
- Muuttoilmoitus sähkösopimukseen
- Tarkastele voimassa olevia sopimuksia
- Hyväksy jatkotarjous
Palvelussa voit myös tarkastella sekä laskuja että sähkön- ja kaukolämmön kulutustasi.
Yleisimmät kysymykset sähkösopimuksiin liittyen
Uuden sopimuksen voit tehdä helposti verkossa OmaHerrfors -palvelun kautta tai soittamalla asiakaspalveluun.
Et voi siirtää sopimusta sellaisenaan, mutta voit tehdä uuden sopimuksen uuteen osoitteeseen muuton yhteydessä.
Voit irtisanoa sopimuksen asiakasportaalissa OmaHerrfors, sähköpostilla tai asiakaspalvelumme kautta. Muista ilmoittaa myös muuttopäiväsi ja loppulaskuosoite.
Voit tarkistaa voimassa olevan sopimuksesi tiedot asiakasportaalissa Omaherrfors tai asiakaspalvelustamme.
Ei. Uuteen käyttöpaikkaan tehdään aina uusi sähkönmyyntisopimus. Määräaikainen sopimus päättyy, kun asunnosta muutetaan pois.
Kun läheinen kuolee, on tärkeää ilmoittaa sähkönmyyjälle mahdollisimman pian.
- Kuka hoitaa edesmenneen henkilön asioita? (kuolinpesän osakkaat tai henkilö, jolla on valtakirja hoitaa edesmenneen asioita)
- Tarvittavat asiakirjat: valtakirjan lisäksi tarvitaan kopio kuolintodistuksesta, sukulaisuustodistus tai perukirja.
Yhteystiedot asiakaspalveluun
Sähkön asiakaspalvelu ja myynti
Tarkastele laskujasi OmaHerrfors -palvelussa
Kaikki yleisimmät laskutukseen liittyvät asiat hoituvat helposti Oma Herrfors -portaalista:
- Laskujen tarkastelu
- Laskun kautta voi ladata kulutuksen + spothinnan (tuntikohtainen)
Laskuja voit tarkastella myös Herrfors sovelluksesta
Yleisimmät kysymykset laskutukseen liittyen
Löydät kaikki laskut ja tiedon niiden maksutilanteesta sekä OmaHerrfors -palvelusta että Herrfors sovelluksesta.
E-laskun voi tilata omasta verkkopankista. Voit myös pyytää asiakaspalveluamme lähettämään pyynnön verkkopankkiisi.
Kun teet uuden sähkösopimuksen, laskutusrytmi on automaattisesti kerran kuukaudessa eli 12 kertaa vuodessa. Suosittelemme, että otat käyttöön e-laskun verkkopankissasi laskujen sujuvaa käsittelyä varten.
Vinkit sähkölaskun lukemiseen löydät täältä. Lue lisää aiheesta ”Miten luen sähkölaskuani”
Et. Muuttaaksesi laskun eräpäivää sinun on oltava yhteydessä asiakaspalveluun.
Yhteystiedot laskutukseen
Sähkön asiakaspalvelu ja myynti
Kaikki sähkösopimusasiat puhelimessasi
OmaHerrfors-palvelussa ja Herrfors-mobiilisovelluksessa hallitset helposti kaikkia sähköasioitasi. Näet kulutuksesi lähes reaaliaikaisesti, tarkistat laskusi, säädät sopimuksiasi ja paljon muuta.
Kiinnittämössä voit hallinnoida Spot+ -tuotteesi hintakiinnityksiä.
Yleisimmät kysymykset digitaalisiin palveluihin liittyen
Kirjaudut OmaHerrforsiin ja Herrfors-sovellukseen omilla pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.
OmaHerrforsissa voit tarkastella kulutustietoja, laskuja, sopimuksia ja päivittää omia tietojasi.
Tämä riippuu verkkoyhtiöstäsi, mutta useimmilla alueilla kulutustiedot päivittyvät lähes reaaliaikaisesti tai vähintään päivittäin.
Tarkista ensin, onko käytössäsi uusin sovellusversio ja voimassa oleva myyntisopimus. Jos ei auta, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Yhteystiedot asiakaspalveluun
Sähkön asiakaspalvelu ja myynti
Ovatko asiakastietosi ajantasalla?
OmaHerrfors -palvelussa voit päivittää puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi sekä kieliasetuksiasi.
Käy mielellään katsomassa, että kaikki nämä ovat oikein.
Yleisimmät kysymykset asiakastietoihin liittyen
Voit päivittää puhelinnumerosi, sähköpostisi ja kieliasetukset OmaHerrfors -palvelussa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.
Kyllä, voit lisätä valtuutetun henkilön asiakastietoihisi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.
Asiakassuhde päättyy automaattisesti, kun kaikki sopimukset ja maksut on päätetty.
Kyllä, asiakkaalla on vastuu ilmoittaa uusi posti/-laskutusosoitteensa tai sähköposti meille, sen muuttuessa.
Yhteystiedot asiakaspalveluun
Sähkön asiakaspalvelu ja myynti
Tarkastele kulutustietojasi OmaHerrfors -palvelussa sekä Herrfors -sovelluksessa
Sähkönmyyntiasiakkaamme voivat tarkastella sekä reaaliaikaisen että historiallisen kulutuksensa sekä Herrfors -sovelluksessa että OmaHerrfors -palvelussa.
Sähköverkkoasiakkaat sekä kaukolämpöasiakkaat voivat tarkastella kulutustaan OmaHerrfors -palvelussa.
OmaHerrfors -palvelu toimii hyvin myös puhelimessa.
Yleisimmät kysymykset kulutukseen liittyen
Voit tarkastella kulutustietoja OmaHerrfors -palvelusta tai Herrfors sovelluksesta.
Yhteystiedot asiakaspalveluun
Sähkön asiakaspalvelu ja myynti
Häiriöilmoitukset
Pietarsaaren alue
Ylivieskan, Alavieskan alue
Oravaisten, Pedersören ja Teerijärven alue
Yleisimmät kysymykset häiriötilanteisiin ja vikailmoituksiin liittyen
Ensisijaisesti tarkista onko kyseessä yleinen häiriö oman verkkoyhtiösi häiriökartasta. Me toimitamme sähköä, mutta verkkoyhtiö vastaa jakelusta. Sähköntoimitus voi olla keskeytetty myös maksamattomien laskujen takia.
Ajankohtaiset viat ja huoltotyöt näet verkkoyhtiösi verkkosivuilta.
Herrfors Nät-Verkon ajankohtaiset sähkökatkot näet Herrfors Nät-Verkon häiriökartalta.
Voit. Lue lisää Herrfors Nät-Verkon SMS palvelusta täältä.
Yhteystiedot asiakaspalveluun
Aukioloajat: arkisin 10-15
Häiriöilmoitukset
Pietarsaaren alue
Ylivieskan, Alavieskan alue
Yleisimmät kysymykset kaukolämpöön liittyen
Parhaat vinkkimme kaukolämpölaskun lukemiseen löydät sivulta ”Miten luen kaukolämpölaskuani”.
Herrforsilta löytyy laajat ja kattavat kaukolämpöverkot Pietarsaaresta ja Ylivieskasta. Myös Alavieskassa ja Ylivieskan Raudaskylällä on omat tuotantolaitokset ja kaukolämpöverkot.
Kaukolämpöliittymän siirto uudelle omistajalle tehdään täyttämällä omistajanvaihdoslomake ja toimittamalla se asiakaspalveluumme.
Voit seurata kaukolämpökulutusta OmaHerrfors –palvelusta.
Yhteystiedot asiakaspalveluun
Kaukolämmön asiakaspalvelu
Asiakaspalvelun yhteystiedot
Tarvitsetko henkilökohtaista apua? Jos et löydä vastausta, asiakaspalvelumme auttaa mielellään puhelimitse, sähköpostitse tai paikan päällä.
Asiakaspalvelu
Aukioloajat: ma-pe 8-17
Häiriöilmoitukset
Aukioloajat: 24/7
Jätä meille yhteydenottopyyntö
Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua, voit lähettää meille viestin tällä lomakkeella. Vastaamme mahdollisimman pian – yleensä yhden arkipäivän kuluessa.
"*" näyttää pakolliset kentät