Asiakaspalvelu täällä hei!

Huolimatta siitä oletko jo asiakkaamme tai harkitsetko sitä — älä epäröi ottaa yhteyttä meihin.

Puhelinpalvelu Pietarsaari: ma-pe klo 10-15 

Puh: (06) 781 5300

Kauppiaankatu 10, 68600 Pietarsaari

Sähköposti: info@herrfors.fi

Vikailmoitukset 24h


Puhelinpalvelu Ylivieska: ma-pe klo 10-15

Puh: (08) 411 0400

Rehutie 1, 84100 Ylivieska

Sähköposti: laskutus.yka@herrfors.fi

Vikailmoitukset 24h

 

Soitot Herrforsin asiakaspalveluun nauhoitetaan laadun varmistamiseen ja riitatilanteiden ratkaisemiseen.

Uusi OmaHerrfors -palvelu on nyt käytössäsi

 

Uusi OmaHerrfors -palvelu tarjoaa entistä monipuolisemmat työkalut sähkönkulutuksen ja sopimusten hallintaan. Palvelussa voit päivittää yhteystietosi, tarkastella kulutus- ja laskutustietojasi, vaihtaa sähkösopimusta, tehdä uuden sopimuksen uuteen osoitteeseen tai päättää nykyisen sopimuksesi.


OmaHerrfors-palvelu on saatavilla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

 

Voit lukea lisää palvelusta täältä.

 

 

Kirjaudu palveluun

Vinkit sähkölaskun lukemiseen löydät täältä. Lue lisää aiheesta "Miten luen sähkölaskuani"

Toiselta sähköntoimittajalta saamasi laskut liittyvät käyttämääsi sähkömäärään. Herrforsilta saat laskut sähkönsiirrosta eli siitä että sähkö kuljetetaan sähköverkon kautta asunnollesi. Herrfors lähettää laskun, koska se omistaa asuinalueesi sähköverkon. Sähkönsiirrosta laskuttaa aina asuinalueen verkon omistava sähkönjakeluyhtiö.

Kun teet uuden sähkösopimuksen, laskutusrytmi on automaattisesti kerran kuukaudessa eli 12 kertaa vuodessa. Suosittelemme, että otat käyttöön e-laskun verkkopankissasi laskujen sujuvaa käsittelyä varten. 

Kaikkien sähköyhtiöiden, jotka myyvät esimerkiksi tuulivoimasähköä, on lain mukaan voitava osoittaa, että yhtiö tosiasiassa on tuottanut tai hankkinut kyseistä sähköä saman määrän kuin on sitä myynytkin. Sen vuoksi saat kerran vuodessa laskusi erittelyosassa katsauksen siitä, miten Herrforsin myymä sähkö on tuotettu.

Jos siirrät liittymän ylläpitoon, sinulle ei enää toimiteta sen kautta sähköä, mutta liittymä on edelleen voimassa. Maksat siis edelleen liittymän perusmaksua ja voit halutessasi ottaa liittymän helposti takaisin käyttöön kytkentämaksua vastaan.

Jos irtisanot liittymissopimuksen ja haluat myöhemmin ottaa liittymän uudelleen käyttöön, siitä täytyy tehdä uusi sopimus. 

Lue lisää täältä.

Parhaat vinkkimme kaukolämpölaskun lukemiseen löydät sivulta "Miten luen kaukolämpölaskuani".

Ei. Uuteen käyttöpaikkaan tehdään aina uusi sähkönmyyntisopimus. Määräaikainen sopimus päättyy siis, kun asunnosta muutetaan pois.

Kyllä, asiakkaalla on vastuu ilmoittaa uusi posti/-laskutusosoitteensa meille, sen muuttuessa.

1.1.2023 alkaen mittarit tekevät vaihenetotuksen eli mittari summaa vaihekohtaiset mittaukset yhteen ja ilmoittaa tuntikohtaisen kokonaiskulutuksen tai tuotannon. Tuntinetotuksen myötä pientuottajalla on mahdollisuus hyödyntää suurempi osa itse tuottamastaan sähköstä omassa kiinteistössään. Itse tuotettu sähkö menee ensisijaisesti asiakkaan omaan käyttöön, mikäli tuotanto ja kulutus tapahtuu saman tunnin aikana. Mahdollinen käyttämättä jäänyt tuotanto, ylijäämätuotanto, siirtyy sähkönjakeluverkkoon ja sen asiakas voi myydä valitsemalleen sähköyhtiölle. Jos sähköä sekä tuotetaan että kulutetaan saman tunnin aikana, tuotettu sähkö alentaa suoraan ostettavan sähkön määrää.

 

Esimerkki:

Jos asiakas kuluttaa saman tunnin aikana 10 kilowattituntia, ja tuottaa itse 4 kilowattituntia, on lopputulos nettona 6 kWh ostettavaa sähköä. Tällöin asiakasta laskutetaan 6 kilowattitunnin mukaan.

Kun läheinen kuolee, on tärkeää ilmoittaa sähkönmyyjälle mahdollisimman pian.

  • Kuka hoitaa edesmenneen henkilön asioita? (kuolinpesän osakkaat tai henkilö, jolla on valtakirja hoitaa edesmenneen asioita)
  • Tarvittavat asiakirjat: valtakirjan lisäksi tarvitaan kopio kuolintodistuksesta, sukulaisuustodistus tai perukirja.
  • Lisätietoja varten, otathan yhteyttä Jaana Gäddnäsiin (sähköposti: jaana.gaddnas@herrfors.fi, puh. 044-7815321).

Dokumenttiarkisto

Täältä löydät kaikki Herrforsin dokumentit. Mikäli et löydä etsimääsi, älä epäröi ottaa yhteyttä.

Online-palvelut

Hoida sähköasiat nopeasti ja helposti ja sinulle sopivana ajankohtana. Online-palveluidemme avulla voit seurata muun muassa sähkönhinnan kehitystä ja sähkön- tai lämmönkulutustasi. 

 

Herrfos -mobiilisovellus (sähkösopimusasiakkaille) > 

Herrfors 24/7 -mobiilisovellus (sähköverkkoasiakkaille) >

Seuraa spothintaa >

Tarkkaile omaa sähkönkulutustasi >

Tarkkaile omaa lämmönkulutustasi >

Häiriökartta >

Käyttökatkospalvelu / Tekstiviestipalvelu >

Sähkösopimuksen peruuttamisoikeus ja sopimuserimielisyydet >

Anna palautetta

Haluatko kertoa missä onnistuimme tai mitä meidän tulisi kehittää? Lähetä terveisesi ja olemme sinuun yhteydessä niin halutessasi.

 

Anna palautetta