Kundservice här hej!

Oavsett om du redan är kund hos oss eller bara funderar på att bli - tveka inte att ta kontakt med oss.

Telefonservice: må-fre kl 09-16
Tel: (06) 781 5300

 

Kontoret öppet: må-fre kl 09-16
Köpmansgatan 10, 68600 Jakobstad

 

E-post: fakturering.jstad@katterno.fi

 

OBS! Kassatjänsterna har upphört den 1.1.2020.

Telefonservice: må-fre kl 09-16
Tel: (08) 411 0400

 

Kontoret öppet: ti - to kl 09 - 11.00 & 12.00 - 15.00
Tulolantie 21, 84100 Ylivieska

 

E-post: laskutus.yka@katterno.fi

 

OBS! Kassatjänsterna har upphört den 1.1.2020.

Vanliga frågor

Tips på hur du avläser din elfaktura hittar du här. Läs mer om "Så avläser du din elfaktura"

Räkningarna du får av en annan elleverantör hänför sig till den el du använder. Från Herrfors får du räkningar för elöverföringen, det vill säga för att elen transporteras via elnätet fram till din bostad. Det beror på att du bor ett område där Herrfors äger elnätet. Det är alltid det distributionsbolag som innehar nätet som fakturerar för elöveringen.

Det kan du, ifall din årsförbrukning överstiger 6 000 kilowattimmar.

Kontakta vår fakturering på telefonnummer (06) 781 5312 (Jakobstad) / (08) 411 0401 (Ylivieska).
E-post: herrfors@katterno.fi

Alla elbolag som säljer till exempel vindkraftsel måste enligt lag kunna visa att bolaget faktiskt producerat eller anskaffat sådan el i samma mängd som man sålt den. En gång per år får du därför på din fakturas specifikationsdel en översikt över hur den el Herrfors säljer har producerats.

Om du lägger en anslutning i vila har du inte längre tillgång till el via den anslutningen, men den är fortfarande i kraft. Det betyder att du fortsättningsvis betalar anslutningens grundavgift och om du vill ta den i bruk går det enkelt mot en inkopplingsavgift. Om du säger upp ditt anslutningsavtal och senare vill ta anslutningen i bruk igen måste du göra ett nytt avtal.

Dokumentarkiv

Här hittar du allt dokumentmaterial gällande Herrfors och Herrfors Nät-Verkko. Ifall något saknas, tveka inte att kontakta vår kundtjänst.

Kundmeddelande
17.3.2020

Så här når du oss under tiden för koronaepidemin

Läs mer
Nyhet
3.3.2020

Herrfors levererar ett solenergisystem med 112 paneler till Alma daghem

Läs mer
Nyhet
2.3.2020

Vi beklagar störningen i utdelningen av vår kundtidning

Läs mer
Kundtidning
24.2.2020

Är du fast med ett elavtal på grund av att du lurats av en telefonförsäljare?

Läs mer
Rekry
17.2.2020

Vi rekryterar en elförsäljningschef och en teknisk försäljare

Läs mer
Erbjudande
11.2.2020

Vi har sänkt våra tidsbundna elpriser med upp till 15 %

Läs mer

Inga driftsmeddelanden för tillfället.

Inga lediga tjänster för tillfället, men du kan ändå skicka in en öppen ansökan!

Ge respons

Vill du berätta vad vi har lyckats med eller vad vi borde bli bättre på? Skicka dina hälsningar så tar vi kontakt med dig om du så önskar.

 

Ge respons